האם הפסקת עישון יכולה לעזור לזקפה?

עישון הוא בעיה מרכזית שרבים נופלים בה. היא בעיה עם השלכות הרסניות הן על הפרט והן על החברה כולה. ההערכה היא שיותר ממיליארד אנשים ברחבי העולם מעשנים טבק, ועישון אחראי לכ-7 מיליון מקרי מוות בשנה. עישון ידוע כגורם למגוון רחב של בעיות בריאות – סרטן ריאות, מחלות לב, שבץ מוחי ומחלות בדרכי הנשימה. עם זאת, אנשים רבים אינם מודעים להשפעה שיכולה להיות לעישון על הבריאות המינית, במיוחד הפרעות זיקפה! במאמר זה, נחקור את הקשר בין עישון לאימפוטנציה, והאם הפסקת עישון יכולה לעזור לשפר את תפקוד הזקפה.

 

קודם כל – מה זה הפרעות זיקפה?

תפקוד לקוי של זיקפה, הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא חוסר היכולת להשיג או לשמור על זקפה המספיקה לקיום יחסי מין. אימפוטנציה היא מצב שכיח המשפיע על מליוני גברים ברחבי העולם. הגורמים לבעיות בזקפה יכולים להשתנות וכוללים גורמים פיזיים ופסיכולוגיים כאחד. גורמים פיזיים כוללים מצבים כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ומחלות לב. גורמים פסיכולוגיים כוללים מתח, חרדה ודיכאון.

קודם כל - מה זה הפרעות זיקפה

 

איך עישון משפיע על תפקוד הזקפה?

עישון הוא גורם סיכון מבוסס לבעיות בתקפוד המיני. הכימיקלים שמשתחררים כאדר שורפים טסק עלולים לפגוע בכלי הדם ובעצבים בפין, מה שעלול להוביל לירידה בזרימת הדם ובתפקוד העצבים. הניקוטין בסיגריות יכול גם לכווץ כלי דם, מה שיכול להפחית עוד יותר את זרימת הדם לפין. בנוסף, עישון עלול לגרום נזק לרירית כלי הדם, להוביל לטרשת עורקים, או להתקשות והיצרות העורקים. זה יכול להשפיע על זרימת הדם בכל הגוף, כולל לפין, מה שמקשה על קבלת זקפה.

 

חשוב לדעת

מספר מחקרים הראו קשר חזק בין עישון לאימפוטנציה. מחקר אחד מצא כי למעשנים היה סיכוי של פי 2 לפתח בפרעות זקפה מאשר ללא מעשנים. מחקר אחר מצא שגברים שעישנו יותר מ-20 סיגריות ביום היו בעלי סיכוי גבוה יותר ללקות באימפוטנציה בהשוואה לאלו שעישנו פחות מ-10 סיגריות ביום. יתר על כן, חומרת האימפוטנציה הייתה קשורה ישירות לכמות הסיגריות שעישנו ביום.

חשוב לדעת

 

אז האם הפסקת עישון יכולה לעזור?

ובכן, החדשות הטובות הן שהפסקת עישון יכולה לעזור לשפר את תפקוד הזקפה. מחקר אחד מצא כי לגברים שהפסיקו לעשן היה שיפור של 25% בתפקוד הזיקפה בהשוואה לאלו שהמשיכו לעשן. מחקר אחר מצא כי לגברים שהפסיקו לעשן למשך שנה בלבד היה שיפור של 30% בתפקוד הזיקפה. השיפורים בתפקוד הזקפה לא היו תלויים בגורמי אורח חיים אחרים, כגון פעילות גופנית ודיאטה. מה שאומר, שרק העישון היה פרמטר במחקרים אלו.

 

איך הקסם הזה קורה?

הפסקת עישון יכולה לשפר את זרימת הדם לפין על ידי הפחתת התכווצות כלי הדם. בנוסף, הפסקת עישון יכולה להפחית את הדלקת בגוף, מה שיכול לשפר את בריאותם של כלי הדם והעצבים בפין. הפסקת עישון יכולה להיות קשה, ואנשים רבים עושים ניסיונות רבים עד שהם ממליחים להיגמל. עם זאת, היתרונות של הפסקת עישון הם רבים וכוללים לא רק תפקוד זיקפה משופר אלא גם סיכון מופחת לסרטן ריאות, מחלות לב ושבץ מוחי.

איך הקסם הזה קורה

 

מה עוד יכול לשפר את הזקפה?

בנוסף להפסקת עישון, ישנם שינויים אחרים באורח החיים שיכולים לעזור לשפר את תפקוד הזקפה. אלו כוללים:

  • פעילות גופנית: פעילות גופנית סדירה יכולה לשפר את בריאות הלב וכלי הדם הכללית, מה שיכול לשפר את זרימת הדם לפין.
  • תזונה מאוזנת: אכילת תזונה בריאה העשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים יכולה לעזור לשפר את בריאות הלב וכלי הדם הכללית.
  • ירידה במשקל: ירידה במשקל יכולה לעזור לשפר את תפקוד הזקפה, במיוחד אצל גברים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר.
  • הפחתת מתח: מתח וחרדה יכולים לתרום לאימפוטנציה. מציאת דרכים להתמודד עם מתח, כגון מדיטציה או יוגה, יכולה לעזור לשפר את תפקוד הזקפה.
  • תוספי מזון ותרופות: שילוב תוספים טבעיים כמו שורש מאקה, עשב עז חרמן או אקסטרה סייז בתפריט היומי שלכם יכולים בהחלט לשפר את זרימת הדם אל איבר המין, כמו כן לשפר את האנרגיה הכללית והחשק המיני.
האם הפסקת עישון יכולה לעזור לזקפה
האם הפסקת עישון יכולה לעזור לזקפה

 

לסיכום!

עישון הוא גורם סיכון בעייתי ומרכזי מאד בכל הנוגע לבעיות זקפה. למזלנו, כיום יש אפשרויות רבות לטיפול בנושא בין אם תחליטו להפסיק ו להגמל ובין אם לא. זכרו לשלב פעילות גופנית, שינה טובה, תזונה מאוזנת וכמובן גם תוספים דוגמת אקסטרה סייז אשר יכולים לשפר את הביצועים המיניים שלכם ללא כל ספק.

לסיכום!

בלעדי באתר
5% הנחה לרוכשים באתר